Τί είναι το Marketing Fannel και πώς καθορίζει την αύξηση των πωλήσεων

Κάθε πελάτης ακολουθεί μία διαδρομή μέχρι να φτάσει να πραγματοποιήσει μία αγορά Αυτή η διαδρομή είναι το καταναλωτικό ταξίδι του κάθε χρήστη αγοραστή που οι Marketer ονομάζουν Marketing funnel (χωνί)

Το ταξίδι αυτό οι Marketer το αναλύουν σε σχεδιάγραμμα ενός ανάποδου χωνιού όπου όσο πας από πάνω προς τα κάτω αυτό στενεύει που σημαίνει ότι όσο προχωράμε το καταναλωτικό ταξίδι μένουν όλο και λιγότεροι χρήστες. Tο πιο κλασικό μοντέλο ανάλυσης είναι το AIDA. Στο μοντέλο αυτό χωρίζεται το Χωνί (καταναλωτική πορεία) σε τέσσερα στάδια:

  1. Awareness ( Αναγνωρισιμότητα )
  2. Interest ( Ενδιαφέρον)
  3. Desire ( Εμπιστοσύνη - Επιθυμία )
  4. Action ( Δράση - Αγορά )
Image
1. Awarness

Αναγνωρισιμότητα - Ευαισθητοποίηση

Στο πρώτο στάδιο awareness (αναγνωρισιμότητα) ο Marketer καταστρώνει τη στρατηγική του με στόχο την ενίσχυση του brand και να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος την ύπαρξη της ιστοσελίδας με σκοπό να την επισκεφτείς (traffic).

Image

Brand Awarness μέθοδοι που εφαρμόζουν οι Marketer ποικίλουν για κάθε δραστηριότητα επιχείρησης & το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο Marketer σας είναι να κατανοήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός σας.

Οι καταναλωτές που θα δουν τις αντίστοιχες προωθητικές ενέργειες για δυο-τρεις η και τέσσερις φορές στην πλοήγηση τους αρχίζουν να αναγνωρίζουν την εταιρεία σας και ένα μέρος από αυτούς οδηγούνται στο επόμενο στάδιο του Fannel που είναι το interest (ενδιαφέρον)

2. Interest

Ενδιαφέρον - αναζήτηση των προϊόντων (υπηρεσιών) μας.

Στο στάδιο interest ο Marketer εφαρμόζει άλλη στρατηγική όπου πλέον έχει να κάνει με ενδιαφερόμενους πελάτες και όχι με το σύνολο των χρηστών, που προσεγγίσαμε στο προηγούμενο στάδιο, για να τους δηλώσουμε την ύπαρξή μας. 7

Ο καταναλωτής πλέον αρχίζει και ψάχνει τα προϊόντα μας αρχίζει να ενημερώνεται για τις δυνατότητες και τα οφέλη τους.

Image

Στο στάδιο interest ο marketer εφαρμόζει άλλη στρατηγική όπου πλέον έχει να κάνει με ενδιαφερόμενους πελάτες και όχι με το σύνολο των χρηστών που προσεγγίσαμε στο προηγούμενο στάδιο, για να τους δηλώσουμε την ύπαρξή μας, ο καταναλωτής πλέον αρχίζει και ψάχνει τα προϊόντα μας αρχίζει να ενημερώνεται για τις δυνατότητες και τα οφέλη τους

Κατά την πλοήγηση του χρήστη στην ιστοσελίδα μας ο marketer εφαρμόζει τακτικές έτσι ώστε να δώσει στους χρήστες την καλύτερη δυνατή ποιότητα πλοήγηση αλλά και να του δώσει να καταλάβει με σαφήνεια τα προτερήματα της εταιρείας μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ένα ακόμα λιγότερο μέρος από το κοινό που μπήκε στο στάδιο του interest θα μεταπηδήσει στο στάδιο desire.

3. Desire

Εμπιστοσύνη - Επιθυμία

Σε αυτό το στάδιο ο πελάτης έχει πειστεί για την αξιοπιστία μας και έχει ξεκινήσει να πλοηγείται με αγοραστική διάθεση.  Από την πλευρά του marketer αυτό είναι το τελευταίο του παρεμβατικό στάδιο αλλά συνάμα και το πιο δύσκολο.

Image

Θα πρέπει να βρει τους κατάλληλους τρόπους να αλληλεπιδράσει με τους πελάτες και να τους κάνει να αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει από την επιχείρηση του να γίνουν δηλαδή χρήστες του τέταρτου σταδίου Funnel το action - sale

4. Action - Sale

Δράση - Αγορά

Image

Στο στάδιο Action - Sales έχουμε πετύχει τον στόχο μας και έχουμε οδηγήσει τον χρήστη στην έξοδο του marketing funnel χρίζοντάς τον αγοραστή. Κερδίσαμε την μάχη αλλά όχι τον πόλεμο. Το ταξίδι συνεχίζεται με remarketing και φυσικά επαναλαμβάνοντας όλα τις παραπάνω στάδια ξανά και ξανά με νέες μεθόδους και τακτικές αυξάνοντας το branding που είναι ο βασικός πυλώνας των μεταροπών. 

Οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι marketer δεν είναι ποτέ μόνο μία, όσο και αποτελεσματική και αν ήταν, αυτό συμβαίνει γιατί ποτέ και κανείς δεν γνωρίζει πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι και κάποια άλλη στρατηγική. Με την πάροδο του χρόνου, και τη συλλογή πληροφοριών για κάθε κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών, γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο και συνήθως γεννάει άλλες στρατηγικές που προκύπτουν από συνδυασμό των προηγούμενων.

Όλο αυτό οι marketer ονομάζουν ταξίδι χωρίς γυρισμό και αυτό γιατί δεν σταματάει ποτέ. Πάντα έχουν κάτι παραπάνω να δώσουμε, πάντα έχουμε κάτι να διορθώσουμε και πάντα η μαμά Google θα αναπτύσσει τον αλγόριθμο της παρασύροντας και εμάς να προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας.

Αν μετά από την ανάγνωση του άρθρου αυτού σου δημιουργήθηκαν απορίες μπορείς να συμπληρώσεις την παρακάτω φόρμα call back και θα σε καλέσω να κάνουμε κουβέντα και να σου ξεκαθαρίσω όλα τα θολά σημεία του MARKETING FUNNEL που Πιθανόν να σου έχουν δημιουργηθεί χωρίς κανένα κόστος.

 

Με εκτίμηση

Gash Chrisikopoulos
CEO & Digital marketer

Request a free quote

Please fill the required field.
Please fill the required field.